Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Кнодель Л$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7
|
1. |
Кнодель Л. Профісійна підготовка фахівців для сфери туризму в Техаському інституті менеджменту [Електронний ресурс] / Л. Кнодель // Порівняльно-педагогічні студії. - 2010. - № 3-4. - С. 23-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2010_3-4_5
| 2. |
Кнодель Л. В. Инновация, глобализация, интернационализация – основные черты современного университетского образования в развивающихся странах [Електронний ресурс] / Л. В. Кнодель // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Сер. : Психолого-педагогічні науки. - 2013. - № 4. - С. 43-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2013_4_9
| 3. |
Кнодель Л. В. Становление и развитие пенитенциарной педагогики [Електронний ресурс] / Л. В. Кнодель // Науковий вісник Інституту кримінально-виконавчої служби. - 2014. - № 1. - С. 108-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvikrvc_2014_1_16
| 4. |
Кнодель Л. В. Современное состояние тюремного заключения за рубежом [Електронний ресурс] / Л. В. Кнодель // Науковий вісник Інституту кримінально-виконавчої служби. - 2014. - № 2. - С. 77-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvikrvc_2014_2_15
| 5. |
Кнодель Л. В. Некоторые современные аспекты преподавания иностранных языков [Електронний ресурс] / Л. В. Кнодель // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Психолого-педагогічні науки. - 2014. - № 2. - С. 82-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2014_2_17
| 6. |
Кнодель Л. В. Взаємодія ринку праці та системи освіти у Німеччині [Електронний ресурс] / Л. В. Кнодель // Вісник Черкаського університету. Серія : Педагогічні науки. - 2015. - № 10. - С. 69-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuP_2015_10_13 The article deals with the problems of interaction between labour market and education system in Germany. In Germany, there is a very original model of the interaction of the labour market and the education system. In Germany there are several ways to solve this problem. A significant difference between the German systems of vocational training is the concentration and integration of educational resources, high organization and the discipline of educational process. Labour migration is strongly encouraged, because in such a simple way to solve the problem of the state of post-war shortage of personnel. A large number of foreign workers increased competition in the labor market. In the last decade in Germany kept fairly high level of unemployment, which, according to official data, more than 10 % today. In Germany the unemployment rate for specialists with higher education is only 3,5 %. In general, in Germany there are nearly four million unemployed, equal to 10 % of theworking population. Germany desperately short of engineers and computer geeks. Now the scarce specialties were added and teachers and doctors. In such circumstances, the problem of vocational education in Germany is social. In Germany, there are several ways to solve this problem. Education in Germany is the world's classic study. The education system in Germany was an example building training for the world. Today, higher education in Germany, like other European countries in crisis. German universities are among the national leaders in research.
| 7. |
Кнодель Л. В. Концепция государственной языковой политики в Украине в рамках евроинтеграции [Електронний ресурс] / Л. В. Кнодель // Науковий вісник Херсонського державного університету". Серія : Лінгвістика. - 2018. - Вип. 34(2). - С. 186-190. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_2018_34(2)__42
|
|
|